-->
Menu nawigacji stronami

Recenzje książek. Wszystko dla miłośników książek

Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się – Reid Hoffman, Ben Casnocha

Dodane przez 18 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się

Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się zawodowo
Reid Hoffman, Ben Casnocha

Zostałeś stworzony do bycia twórcą swojego życia, więc nie zachowuj się jak tania siła robocza. Zostań „dyrektorem generalnym własnej kariery”!

„Bez względu na to, czy jesteś prawnikiem, lekarzem, nauczycielem, inżynierem czy właścicielem firmy, w dzisiejszych czasach powinieneś myśleć o sobie jako o przedsiębiorcy odpowiedzialnym za przynajmniej jedno rozwijające się od zera przedsięwzięcie, a mianowicie za swoją karierę zawodową” (s. 14).

Tak oto ująć można główne przesłanie biznesowej pozycji Helionu o intrygującym tytule „Jesteś start-upem”.

Aby dobrze zrozumieć tytuł książki, a więc – CZYM JESTEM według autorów (a raczej – czym lub kim powinnam się stać), zwróciłam się do Wikipedii. Definiuje ona Start-up następująco:

„firma lub tymczasowa organizacja stworzona w celu poszukiwania modelu biznesowego, który gwarantowałby jej rozwój. Firmy te mają zwykle krótką historię, są w fazie rozwojowej i aktywnie poszukują nowych rynków. (…) Przedsiębiorstwa start-up powstać mogą w dowolnej branży, jednak najczęściej związane są z nowymi technologiami”

Czytaj dalej

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym – Grzegorz Urban

Dodane przez 16 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym
Grzegorz Urban

„Marketing WIELKICH możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym” Grzegorza Urbana to (po wyglądzie sądząc) bardzo niepozorna książeczka. Pozornie. Format szkolnego zeszytu, miękka oprawa i niewiele ponad 160 stron zwieźć mogą każdego potencjalnego Czytelnika. I ja zaliczam się do tego grona…

Po tę biznesową pozycję Helionu sięgnęłam z kilku powodów, między innymi (przyznaję) z ciekawości. Zaważyły jednak względy praktyczne. Przede wszystkim, problemy z zarządzaniem danymi nie są mi obce. Lawinowo przybywające wizytówki, katalogi, pliki komputerowe i regały po brzegi wypełnione segregatorami to realia zdecydowanej większości biur. A „dla firmy niekontrolowany wzrost ilości danych o klientach oznacza zwykle chaos”. Wie o tym doskonale każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą. I wie o tym również autor książki, doświadczony marketer, Mirosław Urban. Jego głównym celem jest rozwiązanie trzech podstawowych problemów współczesnego marketera – (1) lawinowego przyrost ilości danych, (2) spadku lojalności klienta wobec marki oraz (3) konieczności pomiaru tzw. zwrotu z inwestycji (ROI). I właśnie wokół strategii na rozwiązanie tych problemów koncentruje się w swojej książce.

Czytaj dalej

Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady – Kristina Cutura

Dodane przez 10 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady

Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady
Kristina Cutura

Na stronie www.kristinacutura.com możemy przeczytać, że autorka „Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady” jest certyfikowanym ekspertem Google, byłym pracownikiem jednej z najbardziej rozpoznawalnych korporacji na świecie, oraz że posiada ponad 10-letnie zawodowe w dziedzinie reklam internetowych PPC (ang. per-per-click). Jej książka jest nie tylko instrukcją obsługi platformy Google Adwords, ale także bardzo użytecznym poradnikiem planowania i realizacji kampanii marketingowych w Internecie. Atutem jest to, że wydanie posiada dwóch recenzentów, a sylwetka każdego z nich przedstawiona jest czytelnikowi w taki sposób, że nabiera się zaufania do ich kompetencji.

Czytaj dalej

Książka dla skutecznych szefów – Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk

Dodane przez 9 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Książka dla skutecznych szefów

Książka dla skutecznych szefów
Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk

Po „Książkę dla skutecznych szefów” sięgnęłam głównie ze względu na autorów – trenerów Grupy Training Partners, która to wspólnie z trenerami skupionymi wokół dwóch innych firm doradczo-szkoleniowych (Moderator z Wrocławia i Komiliton z Rudy Śląskiej) stworzyli Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu. Towarzystwo promuje stosowanie wysokich standardów etycznych jak również sprawdzonych treści merytorycznych opartych na wiedzy z zakresu psychologii, socjologii i zarządzania. Miałam już wcześniej kontakt z publikacjami objętymi patronatem PTTB i przekonałam się, iż rzeczywiście głoszone postulaty znajdują odzwierciedlenie w praktyce.

Czytaj dalej

Inwestycyjne przebudzenie – Paweł Nazaruk

Dodane przez 23 sierpnia 2014 | 2 komentarze

Recenzja książki Inwestycyjne przebudzenie Paweł Nazaruk

Inwestycyjne przebudzenie
Paweł Nazaruk

Dobrze jest uczyć się na błędach, ale nauka na cudzych błędach to dopiero sztuka. Tak jest w przypadku książki Pawła Nazaruka Inwestycyjne przebudzenie, gdzie poznamy tajniki inwestycyjnego świata, wielkich pieniędzy a co za tym idzie – ogromnych oszustw. Nazaruk nie daje złotych porad co robić żeby się wzbogacić, wręcz przeciwnie – jak to niejednokrotnie wspomina – przyszłości nie da się przewidzieć i najlepsze biznesy mogą z dnia na dzień upaść. To, co jednak chce przekazać autor książki, to wiedza jak uniknąć podstawowych błędów, gdzie kryją się kruczki prawne i po czym odróżnić szemrane interesy od rzetelnych inwestycji. Nie jest to bynajmniej wiedza teoretyczna – autor sprawdził wielokrotnie na własnej skórze (i portfelu), różnego rodzaju interesy i inwestorów. Teraz chce się podzielić swoimi doświadczeniami które kosztowały go grubo ponad 5 milionów złotych. Jednak i to nie jest wszystko co znajdziemy w książce…

Czytaj dalej

Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego – Damian Ryan, Calvin Jones

Dodane przez 19 sierpnia 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego - Damian Ryan, Calvin Jones

Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego
Damian Ryan, Calvin Jones

Nie trzeba nikogo przekonywać, że dobrze brać przykład z najlepszych. Zwłaszcza jeżeli chcemy robić coś publicznie, gdzie nie możemy sobie pozwolić na wizerunkową wpadkę, a co dopiero jeżeli areną naszych działań jest Internet, który jak wiadomo nigdy nie zapomina. Tak właśnie jest z marketingiem cyfrowym – jednym wielkim poligonem doświadczalnym z konsumentami i zarazem polem bitwy z konkurencją. Reklama w tym miejscu nie może być tylko dopracowana. Musi być także oryginalna i zapadająca w pamięć, a przede wszystkim – realizować swój cel, a to wszystko z ograniczonym budżetem.

Czytaj dalej

Bądź pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym – Eric Worre

Dodane przez 16 sierpnia 2014 | 1 komentarz

Recenzja książki Bądź pro - 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym Eric Worre

Bądź pro – 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym
Eric Worre

Marketing sieciowy. Dla jednych nic nie znacząca fraza, dla drugich wariant biznesowy, dla jeszcze innych sposób na życie. Bez względu na grupę, Eric Worre w swojej książce zamierza przekazać Czytelnikowi swoje doświadczenie oraz zarazić swoim entuzjazmem. Chociaż tematyka marketingu sieciowego, zwanego wielopoziomowym (MLM) wzbudza czasem kontrowersje, autor stara się przedstawić tę strategię marketingową ze swojej, wypracowanej w tej branży przez ponad 25 lat perspektywy.

Czytaj dalej

Social media to ściema – B.J. Mendelson

Dodane przez 26 lipca 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Social media to ściema - B.J. Mendelson

Social media to ściema
B.J. Mendelson

Przeglądając katalogi książek w dziale „Marketing” zauważyłem jeden tytuł, który przykuł moją uwagę Social Media to ściema. Spodziewałem się rozżalonego autora, który będzie wskazywał kolejną spiskową teorię dziejów albo książkę traktującą o niczym z chwytliwym tytułem. Jednak nic z tego. Książka jest skierowana do takich jak ja – ciągle zabieganych przedsiębiorców, którzy nie mają czasu na nic. W prostych i dosadnych słowach autor wskazuje, że takim bezmyślnym postępowaniem zasilamy kieszenie specom od ściemy. Ta książka masakruje (popularne ostatnio słowo) postrzeganie Social Media. Słowa kluczowe, które czytałem na milionach różnych wpisów guru marketingu – „zaangażowanie” i „świadomość” – są skrytykowane od góry do dołu, i to w dosadnych słowach.

Czytaj dalej

Doktryna jakości – Andrzej J. Blikle

Dodane przez 25 lipca 2014 | 1 komentarz

Recenzja książki Doktryna Jakości - Andrzej Jacek Blikle

Doktryna Jakości
Andrzej Jacek Blikle

Książki na temat optymalizacji i zarządzania firmą bądź zespołem można z grubsza podzielić na dwie grupy – teoretyczne i praktyczne. Te pierwsze zawierają świetne rady, nie rzadko z logicznym wywodem ich skuteczności. Natomiast druga grupa, to pomysły już zrealizowane, wdrożone i często przez lata coraz bardziej dopracowywane. Uniwersalność teoretycznych metod ściera się z realizacjami praktycznymi, które działają tylko pewnych okolicznościach – każda grupa ma swoich zwolenników jak i oponentów. Doktryna jakości Andrzeja Jacka Blikle to właśnie hybryda obu tych grup. Są tu porady jak zarządzać, a powstały one na podstawie 20 lat prowadzenia przez autora rodzinnej firmy w Warszawie. Mamy więc równocześnie poradnik, studium przypadku, zbiór narzędzi oraz obszerny komentarz na temat pewnej filozofii zarządzania jakością poprzez wprowadzenie metody TQM (Total Quality Management).

Czytaj dalej

Bitcoin. Wirtualna waluta internetu – Marcin Szymankiewicz

Dodane przez 22 czerwca 2014 | 2 komentarze

Recenzja ksiażki Bitcoin. Wirtualna waluta internetu - Marcin Szymankiewicz

Bitcoin. Wirtualna waluta internetu
Marcin Szymankiewicz

Wyobraźmy sobie pieniądz uniwersalny – akceptowalny wszędzie, niezależny od rządów, nie mający centralnej nadzorującej instytucji. Każdy może go „wydobyć” niezależnie od położenia geograficznego. Równie łatwo go przetransferować przez granice, ponieważ jest to pieniądz wirtualny, a nie fizyczne monety i banknoty. Do tego płatności tą walutą są anonimowe. Utopia? Nie, to już rzeczywistość.

Choć bitcoin, bo o tej walucie (a właściwie kryptowalucie) mowa, nie jest pierwszą, ale dzięki jej popularności właśnie na naszych oczach trwa przełom w płatnościach. Książka Marcina Szymankiewicza, absolwenta informatyki na Politechnice Poznańskiej, a obecnie specjalisty od spraw bezpieczeństwa IT jest krótkim ale treściwym wprowadzeniem do wirtualnego pieniądza.

Czytaj dalej
Zaprzyjaźnione blogi