-->
Menu nawigacji stronami

Recenzje książek. Wszystko dla miłośników książek

Emerytura nie jest Ci potrzebna – Jacek Borowiak

Dodane przez 30 listopada 2014 | 2 komentarze

Recenzja książki Emerytura nie jest Ci potrzebna - Jacek Borowiak

Emerytura nie jest Ci potrzebna
Jacek Borowiak

Emerytura nie jest Ci potrzebna. Przypadkiem natrafiłam na ten tytuł w Internecie i przez tydzień temat nie dawał mi spokoju. Chciałabym móc tak sobie powiedzieć za kilkadziesiąt lat, gdy faktycznie doczekam tego jakże szczęśliwego okresu w życiu człowieka. Póki co, informacja o stanie konta w ZUS potrafi jedynie człowieka demotywować. Czy naprawdę mogę osiągnąć ten stan? Stan „wolności finansowej” w Polsce? Być może jestem na dobrej drodze by zgromadzić majątek i faktycznie emerytura nie będzie mi potrzebna. Trzeba było to sprawdzić. Opis z okładki zmotywował mnie do tego stopnia, że zaczęłam kontrolować swoje finanse i rozważniej wydawać pieniądze zanim zakupiłam książkę.

Czytaj dalej

Odkryj siebie na nowo. Jak zdefiniować własną markę i zbudować karierę – Dorie Clark

Dodane przez 20 września 2014 | 2 komentarze

Recenzja książki Odkryj siebie na nowo. Jak zdefiniować własną markę i zbudować karierę

Odkryj siebie na nowo. Jak zdefiniować własną markę i zbudować karierę
Dorie Clark

Jak się ma Twoja „osobista marka”? Jeśli jeszcze nie wiesz, że i Ty także ją masz – przeczytaj książkę „Odkryj siebie na nowo. Jak zdefiniować własną markę i zbudować karierę”.

Lektura najnowszej, biznesowej pozycji Helionu uświadomiła mi, jak diametralnie my, Polacy, różnimy się od Amerykanów pod względem podejścia do wyboru zawodu i przebiegu kariery. Stereotypowy Polak wybiera kierunek studiów i nawet, jeśli w ich trakcie odkrywa, że „to jednak nie to”, najczęściej… („bo żal mi tego roku czy lat „zakuwania” na prawie/ ekonomii/ medycynie”) jednak go kończy. A potem? Oczywiście poszukiwanie pracy w zawodzie i pięcie się po szczeblach drabiny kariery. W pogodni za sukcesem. I w oczekiwaniu na emeryturę, która ma (a raczej miała), stanowić wyczekiwany portal do krainy odpoczynku i robienia tego, co odkładało się przez całe życie. I nawet jeśli gdzieś po drodze pojawiać się będą myśli o zaprzedaniu swoich marzeń (malowanie nadmorskich pejzaży), na rzecz bycia korporacyjnym szczurem, szybko zostaną zduszone. Bo i co powiedziałoby środowisko? Jak oceniło taką osobę? („Jak to rzuciłeś bezpieczną pracę na etacie? Przecież z marzeń nie da się wyżyć!”). Są też innego rodzaju opory – żal zainwestowanego czasu i energii oraz lęk przed zaczynaniem wszystkiego od zera w zupełnie nowej branży.

Czytaj dalej

Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się – Reid Hoffman, Ben Casnocha

Dodane przez 18 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się

Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się zawodowo
Reid Hoffman, Ben Casnocha

Zostałeś stworzony do bycia twórcą swojego życia, więc nie zachowuj się jak tania siła robocza. Zostań „dyrektorem generalnym własnej kariery”!

„Bez względu na to, czy jesteś prawnikiem, lekarzem, nauczycielem, inżynierem czy właścicielem firmy, w dzisiejszych czasach powinieneś myśleć o sobie jako o przedsiębiorcy odpowiedzialnym za przynajmniej jedno rozwijające się od zera przedsięwzięcie, a mianowicie za swoją karierę zawodową” (s. 14).

Tak oto ująć można główne przesłanie biznesowej pozycji Helionu o intrygującym tytule „Jesteś start-upem”.

Aby dobrze zrozumieć tytuł książki, a więc – CZYM JESTEM według autorów (a raczej – czym lub kim powinnam się stać), zwróciłam się do Wikipedii. Definiuje ona Start-up następująco:

„firma lub tymczasowa organizacja stworzona w celu poszukiwania modelu biznesowego, który gwarantowałby jej rozwój. Firmy te mają zwykle krótką historię, są w fazie rozwojowej i aktywnie poszukują nowych rynków. (…) Przedsiębiorstwa start-up powstać mogą w dowolnej branży, jednak najczęściej związane są z nowymi technologiami”

Czytaj dalej

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym – Grzegorz Urban

Dodane przez 16 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym
Grzegorz Urban

„Marketing WIELKICH możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym” Grzegorza Urbana to (po wyglądzie sądząc) bardzo niepozorna książeczka. Pozornie. Format szkolnego zeszytu, miękka oprawa i niewiele ponad 160 stron zwieźć mogą każdego potencjalnego Czytelnika. I ja zaliczam się do tego grona…

Po tę biznesową pozycję Helionu sięgnęłam z kilku powodów, między innymi (przyznaję) z ciekawości. Zaważyły jednak względy praktyczne. Przede wszystkim, problemy z zarządzaniem danymi nie są mi obce. Lawinowo przybywające wizytówki, katalogi, pliki komputerowe i regały po brzegi wypełnione segregatorami to realia zdecydowanej większości biur. A „dla firmy niekontrolowany wzrost ilości danych o klientach oznacza zwykle chaos”. Wie o tym doskonale każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą. I wie o tym również autor książki, doświadczony marketer, Mirosław Urban. Jego głównym celem jest rozwiązanie trzech podstawowych problemów współczesnego marketera – (1) lawinowego przyrost ilości danych, (2) spadku lojalności klienta wobec marki oraz (3) konieczności pomiaru tzw. zwrotu z inwestycji (ROI). I właśnie wokół strategii na rozwiązanie tych problemów koncentruje się w swojej książce.

Czytaj dalej

Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady – Kristina Cutura

Dodane przez 10 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady

Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady
Kristina Cutura

Na stronie www.kristinacutura.com możemy przeczytać, że autorka „Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady” jest certyfikowanym ekspertem Google, byłym pracownikiem jednej z najbardziej rozpoznawalnych korporacji na świecie, oraz że posiada ponad 10-letnie zawodowe w dziedzinie reklam internetowych PPC (ang. per-per-click). Jej książka jest nie tylko instrukcją obsługi platformy Google Adwords, ale także bardzo użytecznym poradnikiem planowania i realizacji kampanii marketingowych w Internecie. Atutem jest to, że wydanie posiada dwóch recenzentów, a sylwetka każdego z nich przedstawiona jest czytelnikowi w taki sposób, że nabiera się zaufania do ich kompetencji.

Czytaj dalej

Książka dla skutecznych szefów – Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk

Dodane przez 9 września 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Książka dla skutecznych szefów

Książka dla skutecznych szefów
Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk

Po „Książkę dla skutecznych szefów” sięgnęłam głównie ze względu na autorów – trenerów Grupy Training Partners, która to wspólnie z trenerami skupionymi wokół dwóch innych firm doradczo-szkoleniowych (Moderator z Wrocławia i Komiliton z Rudy Śląskiej) stworzyli Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu. Towarzystwo promuje stosowanie wysokich standardów etycznych jak również sprawdzonych treści merytorycznych opartych na wiedzy z zakresu psychologii, socjologii i zarządzania. Miałam już wcześniej kontakt z publikacjami objętymi patronatem PTTB i przekonałam się, iż rzeczywiście głoszone postulaty znajdują odzwierciedlenie w praktyce.

Czytaj dalej

Inwestycyjne przebudzenie – Paweł Nazaruk

Dodane przez 23 sierpnia 2014 | 2 komentarze

Recenzja książki Inwestycyjne przebudzenie Paweł Nazaruk

Inwestycyjne przebudzenie
Paweł Nazaruk

Dobrze jest uczyć się na błędach, ale nauka na cudzych błędach to dopiero sztuka. Tak jest w przypadku książki Pawła Nazaruka Inwestycyjne przebudzenie, gdzie poznamy tajniki inwestycyjnego świata, wielkich pieniędzy a co za tym idzie – ogromnych oszustw. Nazaruk nie daje złotych porad co robić żeby się wzbogacić, wręcz przeciwnie – jak to niejednokrotnie wspomina – przyszłości nie da się przewidzieć i najlepsze biznesy mogą z dnia na dzień upaść. To, co jednak chce przekazać autor książki, to wiedza jak uniknąć podstawowych błędów, gdzie kryją się kruczki prawne i po czym odróżnić szemrane interesy od rzetelnych inwestycji. Nie jest to bynajmniej wiedza teoretyczna – autor sprawdził wielokrotnie na własnej skórze (i portfelu), różnego rodzaju interesy i inwestorów. Teraz chce się podzielić swoimi doświadczeniami które kosztowały go grubo ponad 5 milionów złotych. Jednak i to nie jest wszystko co znajdziemy w książce…

Czytaj dalej

Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego – Damian Ryan, Calvin Jones

Dodane przez 19 sierpnia 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego - Damian Ryan, Calvin Jones

Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego
Damian Ryan, Calvin Jones

Nie trzeba nikogo przekonywać, że dobrze brać przykład z najlepszych. Zwłaszcza jeżeli chcemy robić coś publicznie, gdzie nie możemy sobie pozwolić na wizerunkową wpadkę, a co dopiero jeżeli areną naszych działań jest Internet, który jak wiadomo nigdy nie zapomina. Tak właśnie jest z marketingiem cyfrowym – jednym wielkim poligonem doświadczalnym z konsumentami i zarazem polem bitwy z konkurencją. Reklama w tym miejscu nie może być tylko dopracowana. Musi być także oryginalna i zapadająca w pamięć, a przede wszystkim – realizować swój cel, a to wszystko z ograniczonym budżetem.

Czytaj dalej

Bądź pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym – Eric Worre

Dodane przez 16 sierpnia 2014 | 1 komentarz

Recenzja książki Bądź pro - 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym Eric Worre

Bądź pro – 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym
Eric Worre

Marketing sieciowy. Dla jednych nic nie znacząca fraza, dla drugich wariant biznesowy, dla jeszcze innych sposób na życie. Bez względu na grupę, Eric Worre w swojej książce zamierza przekazać Czytelnikowi swoje doświadczenie oraz zarazić swoim entuzjazmem. Chociaż tematyka marketingu sieciowego, zwanego wielopoziomowym (MLM) wzbudza czasem kontrowersje, autor stara się przedstawić tę strategię marketingową ze swojej, wypracowanej w tej branży przez ponad 25 lat perspektywy.

Czytaj dalej

Social media to ściema – B.J. Mendelson

Dodane przez 26 lipca 2014 | brak komentarzy

Recenzja książki Social media to ściema - B.J. Mendelson

Social media to ściema
B.J. Mendelson

Przeglądając katalogi książek w dziale „Marketing” zauważyłem jeden tytuł, który przykuł moją uwagę Social Media to ściema. Spodziewałem się rozżalonego autora, który będzie wskazywał kolejną spiskową teorię dziejów albo książkę traktującą o niczym z chwytliwym tytułem. Jednak nic z tego. Książka jest skierowana do takich jak ja – ciągle zabieganych przedsiębiorców, którzy nie mają czasu na nic. W prostych i dosadnych słowach autor wskazuje, że takim bezmyślnym postępowaniem zasilamy kieszenie specom od ściemy. Ta książka masakruje (popularne ostatnio słowo) postrzeganie Social Media. Słowa kluczowe, które czytałem na milionach różnych wpisów guru marketingu – „zaangażowanie” i „świadomość” – są skrytykowane od góry do dołu, i to w dosadnych słowach.

Czytaj dalej
Zaprzyjaźnione blogi