Biznes i zarządzanie - Recenzje książek z każdej półki - MoznaPrzeczytac.pl

Biznes i zarządzanie

Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie - Brian Dumaine
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie – Brian Dumaine

Bezonomika powinna być jedną z najważniejszych lektur obowiązkowych dla wszystkich właścicieli firm, przedsiębiorców, managerów i kadry zarządzającej we współczesnym świecie. Książka w rewelacyjny sposób pokazuje mechanizm działania firmy Amazon. Brian Dumaine napisał bardzo wnikliwą i intrygującą książkę o Amazonie i jej legendarnym założycielu Jeffie Bezosie z lekkością i polotem. Nie znajdziemy tu jednak uproszczeń. Książka została napisana po zebraniu ogromnego materiału w bezpośrednich rozmowach z dyrektorami i pracownikami Amazon oraz po przeanalizowaniu twardych danych dotyczących sprzedaży, przepływów finansowych czy udziałów w rynku różnych gałęzi działalności Amazon.

■ Czytaj dalej »

Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu - Ryan Holiday
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu – Ryan Holiday

Książka wzbudziła we mnie mieszane uczucia. Z jednej strony jasno pokazuje proces twórczy i porządkuje wiedzę o tym, z czym mierzą się artyści, twórcy, kreatorzy, którzy chcą wypłynąć na szerokie wody. Z drugiej książka wydaje się nie do końca być na czasie i nie odzwierciedlać obecnych problemów młodych twórców. Mam poczucie, że dzisiejsi kreatorzy — piszący blogi, tworzący aplikacje i nowinki techniczne, sushimasterzy czy youtuberzy, nie znajdą tu bardzo wielu odnośników i inspiracji. Lekko wieje historią biznesu końca wieku XX

■ Czytaj dalej »

Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian - Margaret Heffernan
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian – Margaret Heffernan

Książka liderki biznesu - Margaret Heffernan „Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian” pokazuje, jak firmy mogą budować idealne miejsca pracy oraz powodować wielkie przeobrażenia wprowadzając zaledwie niewielkie zmiany polegające, m.in. na: konstruktywnej dyskusji, obserwacji otoczenia i słuchaniu innych.

■ Czytaj dalej »

Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków - Niels Lunde
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków – Niels Lunde

Niels Lunde, obserwator i komentator biznesu, w swojej książce przedstawia czytelnikowi historię Lego. Bardzo dokładnie, powoli, pokazując z jednej strony, jak narodziny i rozwój rynkowego giganta wyglądały od wewnątrz, czyli od finansowo-logistyczno-marketingowego zaplecza, a z drugiej strony, jak rynek oraz konsumenci reagowali na ofertę firmy na przestrzeni kolejnych dekad. Autor znajduje złoty środek w opisywaniu dziejów Lego: potrafi zainteresować zarówno tych, dla których naturalnym środowiskiem jest światowy biznes, jak i tych, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o producencie popularnych zabawek.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Reklama jako sztuka powtórzeń - Anna Ryłko-Kurpiewska
Biznes i zarządzaniePopularnonaukoweRecenzje książek

Reklama jako sztuka powtórzeń – Anna Ryłko-Kurpiewska

Książka Anny Ryłko-Kurpiewskiej jest idealną pozycją dla studentów marketingu i reklamy, którzy przez niejedną publikację tego rodzaju muszą przebrnąć. Autorka bardzo merytorycznie skupiła się między innymi na sposobach powtarzania w reklamach, ich funkcjach oraz na tym, jak powtarzanie wpływa na pamięć odbiorcy i jego świadomość istnienia danej marki, produktu. Nie brak tu także informacji na tematy bardziej praktyczne, jak choćby częstotliwość, z jaką konsument powinien stykać się z reklamą.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi - Ben Horowitz
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi – Ben Horowitz

Ben Horowitz przedstawia cienie prowadzenia własnej działalności lub bycia CEO. Cały brud jaki inne poradniki przed nami skrywają znajdziemy tutaj. Często w formie tak bezpośredniej, że aż wulgarnej. Ilość trudnych decyzji i związanego z nimi stresu jakie wiążą się z zarządzaniem ludźmi nie są zbyt fotogeniczne, jednak autor potrafi ubrać je w styl który wabi i pozwala wyciągać lekcje z jego własnych doświadczeń.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi - Marta Pawlikowska-Olszta
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi – Marta Pawlikowska-Olszta

"Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi" to pozycja, która w sposób treściwy i zwięzły opisuje nam kluczowe zagadnienia z zakresu zarządzania ludźmi z punktu widzenia menedżera. Autorka podzieliła książkę na dwie części - teoretyczną i praktyczną, która dla zwiększenia swojej atrakcyjności, zawiera wiele praktycznych ćwiczeń. Jest to dość krótkie opracowanie, ale pełne praktycznych wskazówek, gotowych do wykorzystywania w codziennej pracy.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II - David Allen
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II – David Allen

GTD jest metodą tak szeroko dyskutowaną w „rozwojowej” i biznesowej blogosferze/ literaturze, że faktu jej istnienia nie mogłam już dłużej ignorować. W końcu sięgnęłam po legendarną książkę Allena’a, okrzykniętą przez New York Times bestsellerem wszechczasów, w całości poświęconej GTD. I odkryłam ciekawe zjawisko: o ile sama metoda jest jak najbardziej polecana (oczywiście przez tych, którzy naprawdę ją stosują!), to opinie o samej książce są już, delikatnie mówiąc, bardzo skrajne...

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych - Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych – Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick

Prawie każdy posiada już konto na jednym z wielu serwisów społecznościowych. Czy to oznacza jednak, że potrafimy dobrze korzystać z social media? To co robić, a czego nie robić i w jaki sposób wykreować profesjonalny wizerunek (siebie lub marki) stara się naświetlić książka "Jak Cię widzą tak Cię piszą". Jest to proste i poręczne streszczenie zasad i technik na temat autopromocji (ale nie tylko) w Internecie.

■ Czytaj dalej »