Biznes i zarządzanie

Recenzja książki Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się – Reid Hoffman, Ben Casnocha

Zostałeś stworzony do bycia twórcą swojego życia, więc nie zachowuj się jak tania siła robocza. Zostań „dyrektorem generalnym własnej kariery”! „Bez względu na to, czy jesteś prawnikiem, lekarzem, nauczycielem, inżynierem czy właścicielem firmy, w dzisiejszych czasach powinieneś myśleć o sobie jako o przedsiębiorcy odpowiedzialnym za przynajmniej jedno rozwijające się od zera przedsięwzięcie, a mianowicie za swoją karierę zawodową” (s. 14). ' Tak oto ująć można główne przesłanie biznesowej pozycji Helionu o intrygującym tytule „Jesteś start-upem”.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym – Grzegorz Urban

Głównym celem książki "Marketing WIELKICH możliwości” jest rozwiązanie trzech podstawowych problemów współczesnego marketera – (1) lawinowego przyrost ilości danych, (2) spadku lojalności klienta wobec marki oraz (3) konieczności pomiaru tzw. zwrotu z inwestycji (ROI). I właśnie wokół strategii na rozwiązanie tych problemów koncentruje się w swojej książce.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady
Biznes i zarządzanieInformatyka i technikaPoradnikiRecenzje książek

Reklamuj się z Google. Skuteczne rozwiązania i przykłady – Kristina Cutura

Autorce z pewnością nie można zarzucić tego, że książka jest hermetyczna. Sztuką jest przekazać wiedzę w taki sposób, aby przekazywane treści były zrozumiałe, mimo tego, iż temat i terminologia są dosyć specyficzne. Język można określić jako przystępny. Każdy termin jest przetłumaczony, wyjaśniony i opisany pod kątem praktycznego zastosowania. Dzięki temu nawet początkujący Czytelnik będzie w stanie odnaleźć się w świecie e-marketingu. Do plusów można zaliczyć bardzo przyjazne wprowadzenie, złożone z przedstawienia konspektu i zaproszenia Czytelnika do dialogu, co przypomina nieco wstęp do spotkania biznesowego.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Książka dla skutecznych szefów
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Książka dla skutecznych szefów – Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk

Wszyscy autorzy: Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik oraz Anna Niemczyk od kilku lat prowadzą szkolenia dla menadżerów. Dzielą się na nich doświadczeniem zdobytym podczas własnej pracy jak i wiedzą naukową. Niewątpliwym plusem „Książki dla skutecznych szefów” jest więc fakt, iż zawarta w niej wiedza bezpośrednio odnosi się do polskiego rynku i mentalności pracowników. Wzbogacono ją o opinie i przykłady menadżerów pracujących w różnych przedsiębiorstwach w Polsce, zarówno wielkich korporacji jak i kilkuosobowych firm.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Inwestycyjne przebudzenie - Paweł Nazaruk
Biznes i zarządzaniePoradnikiPrawdziwe historieRecenzje książek

Inwestycyjne przebudzenie – Paweł Nazaruk

Dobrze jest uczyć się na błędach, ale nauka na cudzych błędach to dopiero sztuka. Tak jest w przypadku książki Pawła Nazaruka Inwestycyjne przebudzenie, gdzie poznamy tajniki inwestycyjnego świata, wielkich pieniędzy a co za tym idzie - ogromnych oszustw. Nazaruk nie daje złotych porad co robić żeby się wzbogacić, wręcz przeciwnie - jak to niejednokrotnie wspomina - przyszłości nie da się przewidzieć i najlepsze biznesy mogą z dnia na dzień upaść.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego - Damian Ryan, Calvin Jones
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego – Damian Ryan, Calvin Jones

Nie trzeba nikogo przekonywać, że dobrze brać przykład z najlepszych. Zwłaszcza jeżeli chcemy robić coś publicznie, gdzie nie możemy sobie pozwolić na wizerunkową wpadkę, a co dopiero jeżeli areną naszych działań jest internet, który jak wiadomo nigdy nie zapomina. Tak właśnie jest z marketingiem cyfrowym – jednym wielkim poligonem doświadczalnym z konsumentami i zarazem polem bitwy z konkurencją. Reklama w tym miejscu nie może być tylko dopracowana. Musi być także oryginalna i zapadająca w pamięć, a przede wszystkim – realizować swój cel, a to wszystko z ograniczonym budżetem.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Bądź pro - 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym Eric Worre
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Bądź pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym – Eric Worre

Marketing sieciowy. Dla jednych nic nie znacząca fraza, dla drugich wariant biznesowy, dla jeszcze innych sposób na życie. Bez względu na grupę, Eric Worre w swojej książce zamierza przekazać Czytelnikowi swoje doświadczenie oraz zarazić swoim entuzjazmem. Chociaż tematyka marketingu sieciowego, zwanego wielopoziomowym (MLM) wzbudza czasem kontrowersje, autor stara się przedstawić tę strategię marketingową ze swojej, wypracowanej w tej branży przez ponad 25 lat perspektywy.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Social media to ściema - B.J. Mendelson
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Social media to ściema – B.J. Mendelson

Książka jest skierowana do takich jak ja – ciągle zabieganych przedsiębiorców, którzy nie mają czasu na nic. W prostych i dosadnych słowach autor wskazuje, że takim bezmyślnym postępowaniem zasilamy kieszenie specom od ściemy. Ta książka masakruje (popularne ostatnio słowo) postrzeganie Social Media.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Doktryna Jakości - Andrzej Jacek Blikle
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Doktryna jakości – Andrzej J. Blikle

Książki na temat optymalizacji i zarządzania firmą bądź zespołem można z grubsza podzielić na dwie grupy – teoretyczne i praktyczne. Doktryna jakości Andrzeja Jacka Blikle to właśnie hybryda obu tych grup. Są tu porady jak zarządzać, a powstały one na podstawie 20 lat prowadzenia przez autora rodzinnej firmy w Warszawie. Mamy więc równocześnie poradnik, studium przypadku, zbiór narzędzi oraz obszerny komentarz na temat pewnej filozofii zarządzania jakością poprzez wprowadzenie metody TQM (Total Quality Management).

■ Czytaj dalej »

Serwis recenzencki rozwijany jest przez Fundację Można Przeczytać