Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych - Liz Fosslien, Mollie West Duffy - Recenzje książek z każdej półki - MoznaPrzeczytac.pl
Poradniki

Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych – Liz Fosslien, Mollie West Duffy

Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych - Liz Fosslien, Mollie West Duffy

Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych
Liz Fosslien, Mollie West Duffy

Uwielbiam poradniki! Dlatego, gdy tylko zobaczyłam pozycję „Jak ogarnąć emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych” bez wahania po nią sięgnęłam. Autorkami książki się dwie koleżanki Liz Fosslien oraz Mollie West Duffy. Pierwsza z kobiet jest konsultantką do spraw marketingu i projektowania. Do grona jej klientów należą między innymi Ernst & Young oraz Stanford School. Wcześniej pracowała jako dyrektor kreatywny dla Parliament, firmy, która zajmuje się ułatwianiem współpracy pomiędzy członkami kadry kierowniczej z listy Fortune 500, przedsiębiorcami oraz autorami biznesowych bestsellerów. Liz jest również ilustratorką i aktorką diagramów. Druga ze współautorek zajmuje się projektowaniem organizacyjnym w międzynarodowej korporacji innowacyjnej IDEO. Wcześniej zajmowała się pracami naukowymi pod kierunkiem uznanych wykładowców ze szkoły biznesu. Obroniła również dyplom z zachowań organizacyjnych. Jak widzicie, obie panie mają bogate doświadczenie i wiedzę, co pozwoliło im napisać bardzo ciekawy poradnik. Zastanówmy się teraz przez chwilę, dla kogo jest tak książka? Myślę, że najlepiej na to pytanie odpowiedzą same autorki:

„Napisałyśmy tę książkę dla wszystkich tych, którzy kiedykolwiek czuli się w pracy osamotnieni, znudzeni, sfrustrowani, przytłoczeni czy przerażeni. Przedstawimy wskazówki dla pracowników, którzy chcą się wyrwać z niezdrowych schematów, i dla menedżerów pragnących budować zgrany zespół i kulturę organizacyjną. Starałyśmy się stworzyć taką książkę, która odniesie się do możliwie jak największej liczby doświadczeń zawodowych (w tym poruszymy problem pracowników zdalnych, introwertyków i przedstawicieli mniejszości), nie próbując jednak wypowiadać się w imieniu żadnej grupy czy jednostki. Chociaż mamy różne doświadczenia zawodowe i style pracy, obie jesteśmy białymi Amerykankami po trzydziestce. Choć rozumiemy, na przykład trudności kobiet wykonujących zawody techniczne, nie wiemy, jak to jest być jedynym niebiałym pracownikiem w biurze. Jak sam zobaczysz, w niektórych miejscach wskażemy ci dodatkowe źródła autorstwa osób, które potrafią lepiej opisać pewne sytuacje zawodowe i zaoferować rady”.

Poradnik składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy jest swojego rodzaju wstępem, a w kolejnych siedmiu przyglądamy się temu, jak emocje wpływają na jeden z siedmiu głównych aspektów życia zawodowego. I tak kolejno mamy: zdrowie, motywację, podejmowanie decyzji, pracę zespołową, komunikację oraz kulturę i przywództwo. Celem autorek jednak nie jest przedstawienie jednego, idealnego wzorca, gdyż każda praca, każde środowisko jest inne. Tak samo, jak każdy z nas jest odmienny i może inaczej podchodzić do życia, czy do pracy. Starają się zaś nakreślić ogóle ramy, dzięki którym łatwiej nam będzie identyfikować emocje, interpretować je oraz wykorzystywać ich siłę w różnych sytuacjach. W każdym z rozdziałów autorki zaproponują również niewielkie, praktyczne zmiany, które będziemy mogli wprowadzić od zaraz do naszego życia.

Ogromną zaletą książki jest to, że została napisana bardzo prostym i przystępnym językiem, co sprawia, że czyta się ją lekko i przyjemnie. Dodatkowo została wzbogacona o liczne ilustracje i schematy, które sprawiają, że wszelkie problemy omawiane są „na wesoło”. Nie wszystkie z teorii autorek, czy porad, których udzielały były dla mnie odkrywcze, jak na przykład podkreślanie, że odpoczynek i przerwa od pracy są naprawdę ważne. Pozwalają na złapanie oddechu i nabranie dystansu do tego, co robimy, do zespołu. Jednak jestem sobie w stanie wyobrazić, że niektóre osoby mają z tym problem, nie się wstanie całkowicie odłączyć się od pracy i cały czas potrafią kontrolować maila, nawet w weekend, czy na wakacjach.

Spodobało mi się natomiast pokazanie zupełnie innego sposobu pomocy nowemu pracownikowi zaadoptować się w zespole. Polega on na tym, że pomaga się nowej osobie znaleźć osoby o wspólnych zainteresowaniach, pasjach, aby mogli sobie bliżej porozmawiać w wolnej chwili, przy kawie. Co prawda obecnie w czasach, przedłużającej się pracy zdalnej może to być utrudnione, jednak gdy powrócimy do biura, to myślę, że to będzie ciekawa rzecz do przetestowania.

Podsumowując, jest to pozycja lekka i przyjemna, do przeczytania na kilka wieczorów, myślę, że każdy znajdzie w niej jakąś ciekawostkę, która go zainteresuje.

Informacje o książce:
Tytuł: Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych
Tytuł oryginału: No Hard Feelings
Autor: Liz Fosslien, Mollie West Duffy
ISBN: 9788328716070
Wydawca: Muza
Rok: 2021