Biznes i zarządzanie

Kobiecy biznes. Jak założyć i rozwinąć własną działalność? – Katarzyna Głąb

Recenzja książki - Kobiecy biznes. Jak założyć i rozwinąć własną działalność?

Kobiecy biznes. Jak założyć i rozwinąć własną działalność?
Katarzyna Głąb

Przedsiębiorczość to jedna z cech, którą można przypisać każdemu z nas. Jedni poszukują wyzwań, drudzy zamiast ryzyka wolą chłodną analizę, a jeszcze inni mają chęci lecz nie posiadają odpowiedniego warsztatu. Chociaż zakładanie własnej działalności nie jest już tak skomplikowane jak jeszcze parę lat temu, to wciąż wiele osób niechętnie podejmuje się tego typu działania. Nie ważne do której z grup się należy, e-book „Kobiecy biznes…” jest odpowiedni dla każdej początkującej w tym temacie osoby, która wystarczy, że ma pomysł na swoją firmę i zamierza go zrealizować.

Autorką książki jest Katarzyna Głąb, prowadząca od 2013 roku bloga Po Sukces Na Szpilkach, w którym wyjaśnia tajniki biznesu i inspiruje kobiety do bycia przedsiębiorczymi. Jak sama zaznacza, e-book powstał na bazie własnych perypetii lub doświadczeń innych z którymi konsultowała się podczas pisania. Uczciwie nie wchodzi w tematy, których nie sprawdziła. Mamy stąd pewność że porady są praktyczne i autentyczne. Jednak wskazówki te – co jest istotne – przedstawiają ścieżkę planowania i zakładania jednoosobowej działalności gospodarczej – czyli takiej jaką planuje większość osób (przynajmniej na początku).

E-book kierowany jest do aktywnych kobiet, które dopiero co stawiają lub chcą postawić pierwsze kroki w kreowaniu własnego biznesu. Chociaż sama tematyka jest obszerna i miejscami dość trudna, to Katarzyna Głąb postawiła sobie za cel wyjaśnienie tych zawiłości. Lekkie pióro autorki skraca dystans pomiędzy Czytelnikiem, a różnymi wymogami, definicjami czy przepisami, co wcale nie jest prostym zadaniem w pisaniu książek o tematyce biznesowej.

Co takiego znajdziemy na niespełna 100 stronach? Dość dużo jak dla osoby, która wizję swojej firmy miała jak dotąd tylko w wyobraźni. Zarówno jeżeli chodzi o proces zakładania, zarządzania jak i promocji. Wszystko przeplatane przykładami i praktycznymi rozwiązaniami. Podróż z książką zaczynamy od weryfikacji samego pomysłu na biznes, jego użyteczności i określenia grupy docelowej. Następnie poruszone są kwestie biznes planu, na co zwracać uwagę i jak zrobić pierwszy jego zarys. W końcu przechodzimy do najważniejszego elementu – zakładania własnej działalności. Autorka w prosty sposób przedstawia, co należy wcześniej przygotować oraz gdzie i jak zakłada się jednoosobową działalność gospodarczą. Wszystko to w siedmiu krokach, z czego część, jak pokazuje autorka, można załatwić nie ruszając się z domu. Kolejne rozdziały poświęcone są już marketingowi i rozwojowi firmy – o tym jakie funkcje powinien spełniać biznes oraz jakie problemy rozwiązywać. Dużo miejsca poświęcone jest na budowanie swojego wizerunku oraz planowaniu działań marketingowych na przyszłość. Znajdziemy również nieco informacji na temat networkingu, finansów i ich kontroli. Wszystko w bardzo przyswajalnej i przyjemnej kobiecej narracji.

Jednak sam tekst to nie wszystko – Czytelnik oprócz informacji i wskazówek dostaje również miejsca gdzie może pogłębić swoją wiedzę. Zaszyte linki w tekście, dzięki którym można błyskawicznie przejść z e-booka do omawianej strony, zaoszczędzą czas na szukaniu i na pewno pomogą początkującej przedsiębiorczyni w dalszym zdobywaniu wiedzy. Również zakończenie książki zawiera garść przydatnych hiperłączy, które na pewno nie zostawią Czytelnika z niedosytem wiedzy. Bardzo ważne jest to, że informacje zarówno w poradniku jak i dalszej literaturze, są aktualne jeżeli chodzi o dzisiejszą sytuacje gospodarczo-prawną.

Podsumowując, książka przeznaczona jest raczej dla osób początkujących, zainteresowanych zakładaniem własnej, jednoosobowej działalności gospodarczej. W tekście znajdziemy absolutne podstawy, które początkujący przedsiębiorca musi poznać. Nie znajdziemy tutaj informacji na temat zakładania spółek, różnych form księgowości czy zdobywania funduszy. Jest to temat na całkiem oddzielną publikację, dlatego osoby które są początkujące, ale już mają swoją firmę nie do końca mogą skorzystać z całości książki. Z drugiej strony, Czytelnicy całkowicie „zieloni” w tym temacie, nie zostaną przeładowani informacjami, z których raczej nie skorzystaliby na początku prowadzenia własnej działalności.

Co ciekawsze, sama treść poradnika nie jest jego najważniejszym atutem, lecz to co z można dalej z tą wiedzą zrobić. Tutaj z pomocą przychodzi sama autorka, gdzie pogłębia interakcję z Czytelnikiem. Ponieważ każdy pomysł na biznes jest indywidualny, autorka przyszykowała bardzo praktyczną niespodziankę – każda osoba, która zakupiła e-booka, ma możliwość mailowej konsultacji z Katarzyną Głąb w celu przeanalizowania i dyskusji konkretnego planu na biznes. Jest to oryginalne i bardzo dobre posunięcie, dzięki któremu książka nabiera coraz bardziej spersonalizowanego charakteru, a Czytelnik może jeszcze lepiej poznać i rozwiązać problemy, jakie na pewno napotka na swojej przedsiębiorczej drodze.

Bezpłatny fragment książki dostępny jest na stronie autorki: http://posukcesnaszpilkach.pl/ebook-kobiecy-biznes/

Informacje o książce:
Tytuł: Kobiecy biznes. Jak założyć i rozwinąć własną działalność?
Tytuł oryginału: Kobiecy biznes. Jak założyć i rozwinąć własną działalność?
Autor: Katarzyna Głąb
ISBN: brak
Wydawca: Self publishing
Rok: 2015

Sklepik Moznaprzeczytac.pl

Serwis recenzencki rozwijany jest przez Fundację Można Przeczytać