NIE CZYTAJ JEŻELI SZUKASZ TYPOWEJ KSIĄŻKI O TEORII MARKETINGU!
Jacek Kotarbiński – znany autorytet w branży marketingowej: trener biznesu, coach i konsultant zarządów, wprowadza czytelnika w nowe realia zarządzania firmą.
Turbulentne otoczenie, klient na piedestale i aktywne badanie potrzeb rynku to tylko czubek góry lodowej, którą poruszył swym pełnym humoru i ekspresji wywodzie o współczesnej RYNKOLOGII.
Czy jest RYNKOLOGIA zapytacie? Sam autor trzyma się teorii, iż to nic innego jak wyjście poza ramy klasycznego marketingu XX w., a dokładniej uznaje ją jako sztukę kreowania wartościowych rynków i zarządzania nimi.
Książka zbudowana jest z sześciu obszernych rozdziałów zawierających cytaty i przykłady oparte na życiowych wydarzeniach w branży. Pierwszy z nich to niestandardowe wprowadzenie do tematu – specyficzny bufor między akademicką teorią marketingu, a nowoczesnym postrzeganiem świata przez Kotarbińskiego. Przyzwyczaja Czytelnika do toku myślenia autora oraz charakterystycznego poczucia humoru – które można zaobserwować już w samym spisie treści. Kolejne rozdziały traktują na tematy historii marketingu i jego ewolucji przez lata do obecnej formy.
Autor stara się podkreślać różnice pomiędzy klasycznym pojęciem marketingu, a rynkologią. Dzięki tym zabiegom Czytelnik jest w stanie głęboko zrozumieć sens i przede wszystkim różnice tychże pojęć. Ostatecznie Kotarbiński dociera do „deseru” – czyli zbioru rad, których każdy marketer (nie marketingowiec!) powinien przestrzegać. Po deserze pojawia się jednak jeszcze czas na ogólne podsumowanie w płynnej formie oraz kilka infografik – które, o dziwo, nie przewijają się w innych rozdziałach.
Jeżeli chodzi o samą treść książki istnieją dla niej dwie recenzje: dla marketingowych świeżaczków i branżowych wyjadaczy.
Jeżeli masz duże doświadczenie w branży marketingowej, ale uważasz, że czegoś brakuje (klienci nie wracają, opinie stają się mniej pochlebne) – warto przeczytać Rynkologię w formie rozrywki. Natomiast jeżeli radzisz sobie świetnie w branży – książka ta wiele nowego nie wniesie.
Jeżeli stawiasz pierwsze kroki lub pierwszy raz słyszysz słowo marketing – książka jest dla Ciebie idealna! Pełna humoru, przystępnie napisana, pełna przykładów z życia i najważniejsze, przykłady te są stosunkowo nowe! Czytając ją unikniesz błędów związanych z niewłaściwą interpretacją klasycznego marketingu, poznasz nowe trendy i współczesne oczekiwania społeczeństwa, a więc Twoich klientów.
Warto też na koniec przypomnieć, że budowanie marki nawet największych firm zaczyna się do jednostek. Książka ta przeznaczona jest również dla pojedynczych filarów przedsiębiorstw, które wpływają na ostateczny wizerunek firmy. Jak podkreśla sam Kotarbiński musimy pamiętać, że „Marka osobowa – twarz i wartości wyrażane przez twórcę, jego sposób myślenia, zasady działania, styl funkcjonowania – wpływa bezpośrednio na postrzeganie firmy.”. Dlatego też polecam tą pozycję jako idealną, aby lepiej zrozumieć swojego pracodawcę i motywy, które nim kierują.
Informacje o książce:
Tytuł: Sztuka rynkologii
Tytuł oryginału: Sztuka rynkologii
Autor: Jacek Kotarbiński
ISBN: 9788324679935
Wydawca: Helion
Rok: 2014