Czasami zastanawiałam się, dlaczego jedni handlowcy odnoszą sukcesy w branży, a inni nie? Eureka…, książka Jak sprzedawać, gdy nikt nie kupuje i jak sprzedawać więcej kiedy już zaczną Dave’a Lakhani, uświadomiła mi, że sukcesy odnoszą ci, którzy wiedzą jak to robić. To nieprawda, że o umiejętnościach sprzedażowych decydują tylko predyspozycje i osobowość. Dzięki stosowaniu odpowiednich technik sprzedaży i uświadomieniu sobie, co jest ważne w efektywnej sprzedaży, można przekonać do siebie klientów i znacząco poprawić swoje wyniki sprzedażowe. Jak sprzedawać… to poradnik, który opowiada o trudnej sztuce sprzedawania i przeznaczony jest głównie dla kierowników działu sprzedaży, handlowców, przedstawicieli handlowych, osób odpowiedzialnych za szkolenia dla sił sprzedażowych oraz zwykłych ludzi ponieważ pomaga w zdobyciu nowych przydanych umiejętności.
Dave Lakhani napisał swoją bestsellerową książkę Jak sprzedawać… w samym środku światowego kryzysu finansowego, pokazując nie tylko jak przetrwać, ale jak stać się liderem sprzedaży. Lakhani uważany jest za najlepszego na świecie eksperta w kwestii stosowania perswazji, największe korporacje i organizacje handlowe chętnie zapraszają go jako wykładowcę. Dave jest właścicielem firmy doradczo-szkoleniowej Bold Approach, która wykorzystuje nieszablonowe taktyki pozyskania klientów. W XXI wieku, techniki sprzedawania z XX wieku straciły swoją skuteczność. Sprzedawcy próbują ignorować ten fakt, zwołując zebrania i spotykając się z potencjalnymi klientami, jak gdyby nic się nie stało. Czas jednak spojrzeć prawdzie w oczy — jeśli chcemy odnosić sukcesy w sprzedaży, musimy doskonalić swoje umiejętności. Techniki, poznane na szkoleniu w 1974 roku, oparte na strategiach wymyślonych w 1954 roku, dziś są bezużyteczne. Trzeba opracować nowe strategie i nowe taktyki — takie, które będą odzwierciedlały obecną rzeczywistość. Ta książka pomoże nam w tym, pod warunkiem że jesteśmy gotowi na ciężką pracę i naukę. Zadajmy sobie pytanie, czy faktycznie tak jest, że nikt nie kupuje? Oczywiście, że nie. Rynek się zmienił, proces sprzedaży się zmienił. Teraz, gdy nikt nie kupuje, trzeba przyjąć inną taktykę. O tym właśnie mówi ta książka. Współczesny sprzedawca musi uzbroić się w zupełnie inne strategie. Musi nie tylko umieć dopasować się do otoczenia i nowych warunków ekonomicznych, ale również nabywać nowe umiejętności, które przydadzą mu się w życiu osobistym i zawodowym. Bardzo dużo zmienił Internet — między innymi również to, jak sprzedajemy i jak kupujemy.
Jak sprzedawać…, to wyjątkowy poradnik, który omawia techniki i strategie sprzedaży zarówno tej osobistej, jak i telefonicznej. Znajdziemy w nim tygodniowy program zwiększenia sprzedaży z gwarantowanym efektem natychmiastowym, dowiemy się jak wykorzystywać nowoczesne narzędzia w budowie swojego publicznego wizerunku i poszerzaniu sieci kontaktów. Według autora podstawą dobrej sprzedaży i sukcesu jest elastyczność, czyli umiejętność dopasowywania się do zmieniających się warunków, w jakich przyjdzie nam działać. Aby skutecznie sprzedawać musimy sprzedawać tak, jakbyśmy sami chcieli kupować. Ponadto autor mówi, że praca przez telefon jest kluczowa w budowaniu pierwszego kontaktu z potencjalnymi klientami i stanowi doskonałe narzędzie do budowania i podtrzymywania relacji z innymi. Skuteczni sprzedawcy mają świadomość tego, jak wielkie znaczenie ma ich wygląd zewnętrzny (ubiór), kiedy rozmawiają z klientami. Klient, nawet jeśli nie widzi, to wyobraża sobie nas jako rozmówcę, sprzedawcę i człowieka po tym, w jaki sposób i co do niego mówisz. I najciekawsze jak dla mnie, co czyni siła perswazji…
Większość handlowców w Polsce nigdy nie było na szkoleniu, które uczyłoby, jak skutecznie poruszać się w mediach społecznościowych. Ba, większość z nich radzi sobie co najmniej średnio w tym obszarze. Tymczasem klienci coraz więcej czasu spędzają w świecie wirtualnym. Jeśli cię w nim nie ma, albo treści, które publikujesz, są błahe, nieprzydatne lub nachalnie promocyjne, to z roku na rok będziesz w gorszej pozycji względem tych, którzy posiadają te same umiejętności zawodowe i oferują te same usługi, ale za to sprawniej poruszają się w rzeczywistości wirtualnej. W branży handlowej stawia się na pogłębione szkolenia produktowe. I bardzo dobrze, ponieważ perfekcyjna znajomość produktu jest niezbędna w odniesieniu sukcesu. Równie niezbędne są jednak nowoczesne umiejętności sprzedażowe, które zadziałają w czasach kryzysu gospodarczego i prymatu mediów społecznościowych. Nie wystarczy wyposażyć handlowca w laptop i mieć nadzieję, że zrobi z niego właściwy użytek. To powinno iść w parze ze szkoleniami i budowaniem własnej marki.
Poradnik Jak sprzedawać… uczy, radzi, podpowiada, jest wartościową lekturą dla handlowców, biznesmenów, właściwie dla każdego kto chcesz nauczyć się sprzedawać i posiąść tajniki sztuki zdobywania klientów. Ogromnym plusem książki jest to, że bazuje na wypróbowanych, sprawdzonych i skutecznych technikach! Myślę, że umiejętności, których nabędziemy po tej lekturze, pomogą zwiększyć sprzedaż w czasach, gdy nikt nie kupuje i pozwoli handlowcom godnie rywalizować z innymi sprzedawcami w walce o klientów.
Informacje o książce:
Tytuł: Jak sprzedawać gdy nikt nie kupuje i jak sprzedawać więcej kiedy już zaczną
Tytuł oryginału: Jak sprzedawać gdy nikt nie kupuje i jak sprzedawać więcej kiedy już zaczną
Autor: Dave Lakhani
ISBN: 9788324671069
Wydawca: Helion
Rok: 2014