Biznes i zarządzanie

Pięć wymiarów człowieka Darek Ambroziak, Victor Wekselberg, Jacek Wasilewski
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Pięć wymiarów człowieka – Darek Ambroziak, Victor Wekselberg, Jacek Wasilewski

Autorzy to trójka psychologów z ogromnym doświadczeniem w psychologii organizacji, zajmujący się doradztwem i służący pomocą firmom w pozyskiwaniu pracowników oraz w ocenie pracowników pod kątem lepszego ich wykorzystania i zwiększenia ich efektywności w firmie, przedsiębiorstwie, biznesie. W „Pięciu wymiarach człowieka” przedstawili w skrócie, na co należy zwracać uwagę przy doborze pracowników na stanowiska kierownicze i menadżerskie. Książka jest niesamowita. W tym niewielkich rozmiarów kompendium zawarta jest ogromna dawka wiedzy, uporządkowana według zagadnień.

■ Czytaj dalej »

Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem - Łada Drozda
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem – Łada Drozda

Duża ilość merytorycznych informacji jest największym atutem tej książki. Używając żargonu kulinarnego, mamy tutaj „samo gęste”. Odniosłem wręcz wrażenie, że nie ma tu żadnego zbędnego akapitu. Do tego autorka posługuje się zrozumiałym i przez to przystępnym językiem, co ułatwia odbiór kolejnych rozdziałów. Dlatego też polecam „Jak to powiedzieć?...” nie tylko menedżerom, ale i ich podwładnym. Nic tak w końcu nie buduje mostów porozumienia, jak świadomość swoich potrzeb w relacji z drugim człowiekiem.

■ Czytaj dalej »

Jak czerpać radość z pracy - Marie Kondo, Scott Sonenshein
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Jak czerpać radość z pracy – Marie Kondo, Scott Sonenshein

Bałagan kosztuje i zmniejsza naszą radość z pracy, tak zaczyna się ta książka i od razu daje nam to do myślenia. Autorzy przytaczają badania, które potwierdziły, że nieporządek wpływa niekorzystnie na zdrowie i podnosi poziom kortyzolu, a poszukiwanie zagubionych rzeczy zajmuje statystycznemu pracownikowi tydzień w roku. Kolejne odkrycia pokazują, że im większy porządek na stanowisku pracy danej osoby tym większa szansa, że inni będą ją postrzegać jako ambitną, inteligentną, ciepłą i spokojną, co może być przyczyną szybszego rozwoju i awansu.

■ Czytaj dalej »

Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie - Brian Dumaine
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie – Brian Dumaine

Bezonomika powinna być jedną z najważniejszych lektur obowiązkowych dla wszystkich właścicieli firm, przedsiębiorców, managerów i kadry zarządzającej we współczesnym świecie. Książka w rewelacyjny sposób pokazuje mechanizm działania firmy Amazon. Brian Dumaine napisał bardzo wnikliwą i intrygującą książkę o Amazonie i jej legendarnym założycielu Jeffie Bezosie z lekkością i polotem. Nie znajdziemy tu jednak uproszczeń. Książka została napisana po zebraniu ogromnego materiału w bezpośrednich rozmowach z dyrektorami i pracownikami Amazon oraz po przeanalizowaniu twardych danych dotyczących sprzedaży, przepływów finansowych czy udziałów w rynku różnych gałęzi działalności Amazon.

■ Czytaj dalej »

Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu - Ryan Holiday
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu – Ryan Holiday

Książka wzbudziła we mnie mieszane uczucia. Z jednej strony jasno pokazuje proces twórczy i porządkuje wiedzę o tym, z czym mierzą się artyści, twórcy, kreatorzy, którzy chcą wypłynąć na szerokie wody. Z drugiej książka wydaje się nie do końca być na czasie i nie odzwierciedlać obecnych problemów młodych twórców. Mam poczucie, że dzisiejsi kreatorzy — piszący blogi, tworzący aplikacje i nowinki techniczne, sushimasterzy czy youtuberzy, nie znajdą tu bardzo wielu odnośników i inspiracji. Lekko wieje historią biznesu końca wieku XX

■ Czytaj dalej »

Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian - Margaret Heffernan
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian – Margaret Heffernan

Książka liderki biznesu - Margaret Heffernan „Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian” pokazuje, jak firmy mogą budować idealne miejsca pracy oraz powodować wielkie przeobrażenia wprowadzając zaledwie niewielkie zmiany polegające, m.in. na: konstruktywnej dyskusji, obserwacji otoczenia i słuchaniu innych.

■ Czytaj dalej »

Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków - Niels Lunde
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków – Niels Lunde

Niels Lunde, obserwator i komentator biznesu, w swojej książce przedstawia czytelnikowi historię Lego. Bardzo dokładnie, powoli, pokazując z jednej strony, jak narodziny i rozwój rynkowego giganta wyglądały od wewnątrz, czyli od finansowo-logistyczno-marketingowego zaplecza, a z drugiej strony, jak rynek oraz konsumenci reagowali na ofertę firmy na przestrzeni kolejnych dekad. Autor znajduje złoty środek w opisywaniu dziejów Lego: potrafi zainteresować zarówno tych, dla których naturalnym środowiskiem jest światowy biznes, jak i tych, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o producencie popularnych zabawek.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Reklama jako sztuka powtórzeń - Anna Ryłko-Kurpiewska
Biznes i zarządzaniePopularnonaukoweRecenzje książek

Reklama jako sztuka powtórzeń – Anna Ryłko-Kurpiewska

Książka Anny Ryłko-Kurpiewskiej jest idealną pozycją dla studentów marketingu i reklamy, którzy przez niejedną publikację tego rodzaju muszą przebrnąć. Autorka bardzo merytorycznie skupiła się między innymi na sposobach powtarzania w reklamach, ich funkcjach oraz na tym, jak powtarzanie wpływa na pamięć odbiorcy i jego świadomość istnienia danej marki, produktu. Nie brak tu także informacji na tematy bardziej praktyczne, jak choćby częstotliwość, z jaką konsument powinien stykać się z reklamą.

■ Czytaj dalej »

Recenzja książki Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi - Ben Horowitz
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi – Ben Horowitz

Ben Horowitz przedstawia cienie prowadzenia własnej działalności lub bycia CEO. Cały brud jaki inne poradniki przed nami skrywają znajdziemy tutaj. Często w formie tak bezpośredniej, że aż wulgarnej. Ilość trudnych decyzji i związanego z nimi stresu jakie wiążą się z zarządzaniem ludźmi nie są zbyt fotogeniczne, jednak autor potrafi ubrać je w styl który wabi i pozwala wyciągać lekcje z jego własnych doświadczeń.

■ Czytaj dalej »

Serwis recenzencki rozwijany jest przez Fundację Można Przeczytać