Biznes i zarządzanie

Bądź pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym – Eric Worre

Recenzja książki Bądź pro - 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym Eric Worre

Bądź pro – 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym
Eric Worre

Marketing sieciowy. Dla jednych nic nie znacząca fraza, dla drugich wariant biznesowy, dla jeszcze innych sposób na życie. Bez względu na grupę, Eric Worre w swojej książce zamierza przekazać Czytelnikowi swoje doświadczenie oraz zarazić swoim entuzjazmem. Chociaż tematyka marketingu sieciowego, zwanego wielopoziomowym (MLM) wzbudza czasem kontrowersje, autor stara się przedstawić tę strategię marketingową ze swojej, wypracowanej w tej branży przez ponad 25 lat perspektywy.

Eric Worre jak sam przyznaje przeszedł praktycznie wszystkie szczeble kariery w MLM, od „pozera” do profesjonalisty. Obecnie ma za sobą ponad 25 letnie doświadczenie, prace na stanowisku prezesa oraz opinie świetnego szkoleniowca. Prowadzi także jeden z najczęściej przeglądanych internetowych serwisów edukacyjnych z tej branży – NetworkMarketingPro.com. W książce wyczytamy, że zarabia 7 cyfrowe kwoty i to wszystko dzięki marketingowi sieciowemu, który zmienił jego życie.

Choć autor nie jest pisarzem, co sam przyznaje na wstępie, swoją wiedzę stara się przekazać w sposób bezpośredni i nierzadko też emocjonalny. Z tego powodu nie znajdziemy w książce suchych porad, a opatrzone komentarzem recepty jakie podczas swojego zawodowego życia Worre odkrył lub podpatrzył u innych profesjonalistów. Tytułowe 7 kroków to umiejętności, które pozwolą prowadzić działalność opartą o marketing wielopoziomowy. Zaczynamy od umiejętności wyszukania zainteresowanych naszym biznesem (prospektów), przechodząc przez umiejętność objaśniania i prezentacji naszej oferty (ekspozycje), a kończąc na umiejętności przekształcania prospektów w klientów i dystrybutorów. Ważnym założeniem autora jest to, że w MLM nie można działać połowicznie, a tylko w pełni profesjonalnie. Jeżeli nie spełnimy tego warunku, mamy nikłe szanse osiągnąć sukces i będzie to nasza wina, a nie niedoskonałość marketingu sieciowego.

W książce przeczytamy jak przede wszystkim zmienić siebie i swoje nastawienie, jakie detale w naszej postawie i mowie są istotne przy rozmowach biznesowych. Bardzo dużo miejsca autor poświęca na przykłady ze swojego życia. Opisuje zdarzenia, które były dla niego przełomowe (np. spotkania branżowe), przytacza inspirujące cytaty lub przedstawia jakie używał wcześniej metody, które nie przynosiły żądanego rezultatu i jak je udoskonalał podpatrując ekspertów ze swojej branży. Chociaż jego rady to zwykle subiektywne proste obserwacje i opinie, bazują jednak na podstawie ugruntowanych systemów takich jak zarządzanie jakością, o których nie dowiemy się niestety od autora, natomiast wyczerpująco możemy na ten temat przeczytać w książce Doktryna jakości Andrzeja Blikle.

To czego brakowało mi w książce to wyjaśnienie podstawowych pojęć. Być może jest to pewna powszechna „dolegliwość” autorów książek biznesowych, ale im bardziej są podekscytowani swoim zagadnieniem, tym bardziej zapominają o Czytelniku, który dopiero co poznaje ten temat. Używając skrótów myślowych, slangu czy też ogólników nawet najlepsza koncepcja nie zostanie dobrze zrozumiana przez „żółtodzioba”. Podobnie hiper entuzjazm samego autora wzmaga pewną ostrożność. Nigdzie w książce nie podaje żadnych wad MLM, nie ma też rzetelnego porównania, a jedynie stwierdzenia, że jest to „lepsze rozwiązanie” lub „odmieni Twoje życie na zawsze”. Nie ma zresztą definicji samego marketingu sieciowego, a jedynie zestawienie „konwencjonalnych” metod zatrudnienia, ich wad oraz stwierdzenia, że w „Nowej Gospodarce”, którą mamy obecnie, marketing sieciowy jest najlepszym sposobem aby przetrwać. Irytujące bywają także niektóre porady, które same w sobie odkrywcze nie są – np. „na spotkania przychodź zawsze przygotowany” lub „bądź punktualny” – jednak autor poświęca takim banałom kilka akapitów.

Reasumując, choć książka objętościowo jest niewielka, pomimo czasem trywialnych i intuicyjnych porad, zawiera jednak pewne istotne informacje. Znajdziemy w niej także modelowe sytuacje co robić, aby szukać i nawiązywać kontakty z prospektami. Dowiemy się także jak prospekt przekształcić w klienta lub dystrybutora. Jednak wiedza dostępna w książce jest moim zdaniem za mała, żeby wyrobić sobie zdanie na temat marketingu sieciowego, a przynajmniej nie da się bez cienia wątpliwości podzielić fascynacji autora. Poznamy za to wiele zalet i obietnic sukcesu związanych z marketingiem sieciowym. Książkę kierowałbym bardziej dla osób, które już są rozeznane nieco w temacie MLM i chcą dalej poszerzać swoją wiedzę lub potrzebują motywacji, aby robić to dalej.

 

Informacje o książce:
Tytuł: Bądź pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym
Tytuł oryginału: Go Pro – 7 Steps to Becoming a Network Marketing Professional
Autor: Eric Worre
ISBN: 9788324685462
Wydawca:  Helion
Rok: 2014

Sklepik Moznaprzeczytac.pl

Serwis recenzencki rozwijany jest przez Fundację Można Przeczytać