Biznes i zarządzanie - Recenzje książek z każdej półki - MoznaPrzeczytac.pl

Biznes i zarządzanie

Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian - Margaret Heffernan
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian – Margaret Heffernan

Książka liderki biznesu - Margaret Heffernan „Niemierzalne. Wielkie znaczenie małych zmian” pokazuje, jak firmy mogą budować idealne miejsca pracy oraz powodować wielkie przeobrażenia wprowadzając zaledwie niewielkie zmiany polegające, m.in. na: konstruktywnej dyskusji, obserwacji otoczenia i słuchaniu innych.
■ Czytaj dalej »
Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków - Niels Lunde
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków – Niels Lunde

Niels Lunde, obserwator i komentator biznesu, w swojej książce przedstawia czytelnikowi historię Lego. Bardzo dokładnie, powoli, pokazując z jednej strony, jak narodziny i rozwój rynkowego giganta wyglądały od wewnątrz, czyli od finansowo-logistyczno-marketingowego zaplecza, a z drugiej strony, jak rynek oraz konsumenci reagowali na ofertę firmy na przestrzeni kolejnych dekad. Autor znajduje złoty środek w opisywaniu dziejów Lego: potrafi zainteresować zarówno tych, dla których naturalnym środowiskiem jest światowy biznes, jak i tych, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o producencie popularnych zabawek.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Reklama jako sztuka powtórzeń - Anna Ryłko-Kurpiewska
Biznes i zarządzaniePopularnonaukoweRecenzje książek

Reklama jako sztuka powtórzeń – Anna Ryłko-Kurpiewska

Książka Anny Ryłko-Kurpiewskiej jest idealną pozycją dla studentów marketingu i reklamy, którzy przez niejedną publikację tego rodzaju muszą przebrnąć. Autorka bardzo merytorycznie skupiła się między innymi na sposobach powtarzania w reklamach, ich funkcjach oraz na tym, jak powtarzanie wpływa na pamięć odbiorcy i jego świadomość istnienia danej marki, produktu. Nie brak tu także informacji na tematy bardziej praktyczne, jak choćby częstotliwość, z jaką konsument powinien stykać się z reklamą.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi - Ben Horowitz
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi – Ben Horowitz

Ben Horowitz przedstawia cienie prowadzenia własnej działalności lub bycia CEO. Cały brud jaki inne poradniki przed nami skrywają znajdziemy tutaj. Często w formie tak bezpośredniej, że aż wulgarnej. Ilość trudnych decyzji i związanego z nimi stresu jakie wiążą się z zarządzaniem ludźmi nie są zbyt fotogeniczne, jednak autor potrafi ubrać je w styl który wabi i pozwala wyciągać lekcje z jego własnych doświadczeń.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi - Marta Pawlikowska-Olszta
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi – Marta Pawlikowska-Olszta

"Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi" to pozycja, która w sposób treściwy i zwięzły opisuje nam kluczowe zagadnienia z zakresu zarządzania ludźmi z punktu widzenia menedżera. Autorka podzieliła książkę na dwie części - teoretyczną i praktyczną, która dla zwiększenia swojej atrakcyjności, zawiera wiele praktycznych ćwiczeń. Jest to dość krótkie opracowanie, ale pełne praktycznych wskazówek, gotowych do wykorzystywania w codziennej pracy.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II - David Allen
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II – David Allen

GTD jest metodą tak szeroko dyskutowaną w „rozwojowej” i biznesowej blogosferze/ literaturze, że faktu jej istnienia nie mogłam już dłużej ignorować. W końcu sięgnęłam po legendarną książkę Allena’a, okrzykniętą przez New York Times bestsellerem wszechczasów, w całości poświęconej GTD. I odkryłam ciekawe zjawisko: o ile sama metoda jest jak najbardziej polecana (oczywiście przez tych, którzy naprawdę ją stosują!), to opinie o samej książce są już, delikatnie mówiąc, bardzo skrajne...
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych - Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych – Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick

Prawie każdy posiada już konto na jednym z wielu serwisów społecznościowych. Czy to oznacza jednak, że potrafimy dobrze korzystać z social media? To co robić, a czego nie robić i w jaki sposób wykreować profesjonalny wizerunek (siebie lub marki) stara się naświetlić książka "Jak Cię widzą tak Cię piszą". Jest to proste i poręczne streszczenie zasad i technik na temat autopromocji (ale nie tylko) w Internecie.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki 7 kroków do własnej firmy. Zaplanuj własny biznes, załóż firmę i zacznij na niej zarabiać! - Tadeusz Bisewski
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

7 kroków do własnej firmy. Zaplanuj własny biznes, załóż firmę i zacznij na niej zarabiać! – Tadeusz Bisewski

„7 kroków do własnej firmy” polecam przede wszystkim początkującym przedsiębiorcom. Znajdą tutaj rzetelne i solidne kompendium wiedzy dotyczącej aspektów przede wszystkim prawno-finansowych, a także podstawowe informacje z zakresu HR czy promowania firmy, co stanowi doskonały punkt wyjścia do założenia działalności gospodarczej.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Zarządzanie codziennością. Zaplanuj dzień, skoncentruj się i wyostrz swój twórczy umysł - Red. Jocelyn K. Glei
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Zarządzanie codziennością. Zaplanuj dzień, skoncentruj się i wyostrz swój twórczy umysł – Red. Jocelyn K. Glei

Uważasz się za osobę kreatywną, lecz… słabo zorganizowaną? Myślisz czasem o sobie, że cierpisz na przypadłość artystów – chaos w głowie, artystyczny nieład dookoła, słomiany zapał? Jeśli wciąż przybywa Ci nowych pomysłów, ale brakuje wytrwałości w dążeniu do ich realizacji i umiejętności zarządzania tzw. „twórczym nieładem” – mam dobrą wiadomość: właśnie został wydany poradnik dla takich Umysłów.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Sztuka efektywności - Daniel J. Kubach
Biznes i zarządzaniePoradnikiRecenzje książek

Sztuka efektywności – Daniel J. Kubach

Efektywność to termin bardzo często używany w kontekście kariery, życia i rozwoju. Wszystko chcemy robić lepiej, szybciej i wydajniej. Czym tak naprawdę jest efektywność? Jak ją zmierzyć oraz jak zwiększyć swoje wskaźniki zarówno w życiu osobistym jak i w biznesie? Na to pytanie stara się odpowiedzieć w swojej książce Daniel Kubach.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki - Kobiecy biznes. Jak założyć i rozwinąć własną działalność?
Biznes i zarządzaniePatronatyPoradnikiRecenzje książek

Kobiecy biznes. Jak założyć i rozwinąć własną działalność? – Katarzyna Głąb

Przedsiębiorczość to jedna z cech, którą można przypisać każdemu z nas. Jedni poszukują wyzwań, drudzy zamiast ryzyka wolą chłodną analizę, a jeszcze inni mają chęci lecz nie posiadają odpowiedniego warsztatu. Chociaż zakładanie własnej działalności nie jest już tak skomplikowane jak jeszcze parę lat temu, to wciąż wiele osób niechętnie podejmuje się tego typu działania. Nie ważne do której z grup się należy, e-book "Kobiecy biznes..." jest odpowiedni dla każdej początkującej w tym temacie osoby, która wystarczy, że ma pomysł na swoją firmę i zamierza go zrealizować.
■ Czytaj dalej »
Recenzja książki Sprzedaż, Marketing, Biznes. Reguły i realia - Zbigniew Berent
Biznes i zarządzanieRecenzje książek

Sprzedaż, Marketing, Biznes. Reguły i realia – Zbigniew Berent

Książek o biznesie jest tak wiele, jak samych pomysłów na jego prowadzenie. Część z nich próbuje przeszczepić zagraniczne wzorce na nasz rynek, inne zaś wprowadzają "innowacyjne" rozwiązania, na które nie wiadomo dlaczego nikt wcześniej nie wpadł. Jest jeszcze pewna grupa książek pisana przez doświadczonych przedsiębiorców, do tego z naszego rodzimego podwórka. Takie książki najbardziej lubię - sprawdzone metody, wieloletnia praktyka i możliwość porównania teorii z doświadczeniem, a wszytko w polskich realiach. Nie inaczej jest z książką Zbigniewa Berenta - "Sprzedaż, Marketing, Biznes. Reguły i realia", gdzie dostajemy obszerny wykład na temat handlu, sprzedaży i biznesu.
■ Czytaj dalej »