Site icon Recenzje książek z każdej półki

Wolność w wirtualnym świecie. Zbuduj firmę swoich marzeń – Chris Ducker

Wolność w wirtualnym świecie. Zbuduj firmę swoich marzeń - Chris Ducker

Wolność w wirtualnym świecie. Zbuduj firmę swoich marzeń
Chris Ducker

Chris Ducker w swojej książce „Wolność w wirtualnym świecie. Zbuduj firmę swoich marzeń” porusza jeden z najtrudniejszych problemów z jakim spotykają się przedsiębiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą dotyczącego przekonania, iż gwarancją sukcesu ich firmy jest stała kontrola i nadzorowanie wszystkich aspektów jej działania. Skutkiem takiego myślenia jest zwykle wydłużone godziny pracy (przekraczające nawet 10 na dobę), brak czasu dla siebie, rodziny, a w konsekwencji wypalenie zawodowe. Autor poruszając ten problem, daje nam jednocześnie jego rozwiązanie w postaci zatrudnienia „wirtualnych asystentów”, którzy umożliwią szybszy rozwój firmy, zwiększenie produktywności, a co najważniejsze dadzą więcej wolnego czasu właścicielowi.

I w tym właśnie momencie, drodzy Czytelnicy, w Waszej głowie pojawia się zapewne pytanie, kim jest ten „wirtualny asystent”? Otóż jest to człowiek, który umożliwi zarządzającym swoją firmą przedsiębiorcom pozyskać większą ilość wolnego czasu poprzez odciążenie ich od czasochłonnych, stale powtarzających się zadań, takich jak: szukanie informacji, przygotowanie roboczych wersji wpisów na blogu czy obsługę mediów społecznościowych. Wirtualnym asystentem może być również grafik, autor tekstów czy osoba tworząca aplikacje mobilne. Co najważniejsze może być to każda osoba posiadająca pożądane przez nas umiejętności, niezależnie od tego kim jest i gdzie się znajduje, gdyż obecnie istnieją narzędzia (spis takich zasobów i narzędzi autor zamieszcza na końcu książki) umożliwiające współprace ludzi z dwóch różnych zakątków świata. Jak zaznacza autor, książka kierowana jest przede wszystkim do właścicieli małych działalności gospodarczych, blogerów, posiadaczy sklepów internetowych, cyfrowych przedsiębiorców, ale także do zarządzających zespołami pokazując, że „wirtualni asystenci” nie są domeną tylko dużych i bogatych korporacji.

Zapewne każdy, mający jakiekolwiek doświadczenie związane z posiadaniem własnej działalności gospodarczej miał przeświadczenie, że nikt nie zaopiekuje się własną firmą tak jak właściciel (w końcu traktuję ją jak swoje dziecko). Kto z czynnych zawodowo przedsiębiorców nie stanął na wysokości zadania i nie próbował stać się specjalistą w zakresie zasobów ludzkich czy logistyki (tracąc przy tym sporo czasu, który mógłby poświęcić na rozwijanie swojej firmy, bądź odpoczynek) tylko po to, by zaoszczędzić jakąś kwotę sądząc, że w ten sposób chroni on swój najcenniejszy zasób jakim są pieniądze? Podejrzewam, że większość. I już na początku książki Ducker daje nam cenną wskazówką, która zarazem definiuję książkę:

„Najcenniejszym zasobem przedsiębiorcy jest czas. Pieniądze będą się pojawiać i znikać, ale gdy już zainwestujesz w coś czas, rozstajesz się z nim na zawsze. To właśnie powód, dla którego jako przedsiębiorcy powinniśmy podejmować wszelkie działania, by zapewnić sobie w codziennym harmonogramie więcej czasu”

Lektura porusza wiele istotnych aspektów związanych z określeniem, które zadania mogą być przekazane do realizacji innym podmiotom (tzw. outsourcing projektu oraz ról), zatrudnianiem wirtualnych asystentów, m.in. znajdowania, zatrudniania i charakterystyki typów wirtualnych pracowników (szczególnie trafnym, jak dla mnie, zagadnieniem jest omówienie elementów opisu stanowiska pracy, tj. dokładne zdefiniowanie jakiego pracownika potrzebuje dana firma i jak prowadzić rekrutacje). Autor daje również pożyteczne wskazówki dotyczące szkolenia oraz technik zarządzania i budowania zespołu składającego się z „wirtualnych asystentów”. Ponadto biorąc pod uwagę fakt, iż taki „wirtualny asystent” może znajdować się i pracować ulicę dalej od firmy jak i na drugim końcu świata, autor zamieszcza w książce ciekawy rozdział dotyczący dylematu zatrudniania pracowników ze względu na lokalizację. Dodatkowo, Ducker wskazuje na istotne znaczenie publikowania w internecie, dobrych jakościowo treści (których cechy również są przedstawione w książce) związanych z działalnością firmy, co w obecnym świecie jest podstawą rozwijania praktycznie jakiegokolwiek biznesu.

„Najważniejszym aspektem Twojej wirtualnej wolności jest coś więcej niż chęć przeznaczenia na prace mniejszej liczby godzin w każdym dniu, tygodniu lub miesiącu. Istotą tej swobody jest wykorzystywanie jej w celu zapewniania Twojej firmie solidniejszych podstaw – a w XXI w. nie ma lepszej metody rozwijania biznesu niż tworzenie i promowanie treści udostępnionych w internecie.”

Oprócz ogromu wiedzy, którą z Czytelnikami dzieli się autor na uwagę zasługują również występujące podczas lektury praktyczne analizy przypadków, w których to omawiane są przykłady istniejących firm (np. Libelty SEO, Dixon Clothing Group czy VideoTise), które to postanowiły zatrudnić i skorzystać ze wsparcia „wirtualnych asystentów”. Dodatkowym plusem jest umieszczony na końcu spis zasobów usług, programów i witryn, które mogą ułatwić współpracę z „wirtualnymi asystentami” i zarządzaniem własną działalnością.

Podsumowując, książka warta polecenia dla każdego, kto chce zapoznać się z nowym sposobem funkcjonowania firm i rozdzielania zadań w firmie. Rozdziały są poukładane w logiczną całość, i chociaż niektóre rzeczy mogą się wydawać oczywiste to warto jednak zapoznać się całą wiedzą jaką podaje nam autor aby poznać i oswoić się z outsourcingiem gdyż jest świetnym ale też wręcz niezbędnym rozwiązaniem aby rozwijać własną firmę, wprowadzając ją nawet na rynek międzynarodowy.

Informacje o książce:
Tytuł: Wolność w wirtualnym świecie. Zbuduj firmę swoich marzeń
Tytuł oryginału: Virtual Freedom: How to Work with Virtual Staff to Buy More Time, Become More Productive, and Build Your Dream Business
Autor: Chris Ducker
ISBN: 9788328351813
Wydawca: Onepress
Rok: 2019

Exit mobile version